Cuma, Kasım 28, 2003

Sır

Ben size bir hikâye anlatayım. Anadan doğma bir kör varmış. Ama hayatını iki gözü gören bir insan gibi yaşarmış. Merak etmiş herkes tabii. Ama o, bu konuda hiçbir bilgi vermemiş. Günün birinde kıramayacağı kadar yakın birisi çıkmış karşısına. Demiş ki "Sen nasıl oluyor da, iki gözü gören bir adam gibi yaşıyorsun?" Ona cevap vermekten kaçamamış. Demiş ki, "Benim, önümde iki tane koç beliriyor. Mesela şu bardağı tutmak istedim değil mi, iki tane koç, bardağın iki yanında duruyorlar, ben ortadan bardağı tutuyorum. Hangi yoldan gitmem gerektiğinde o iki koçun arasında gidiyorum." Ama sözünü burada kesmiş. Demiş ki, "Bunları söyledim, koçlardan birisi kayboldu. Bunu söyledim, ikincisi de kayboldu." Ve adam günün geri kalan kısmını bir âmâ gibi geçirmiş.

İnsanın ayakta durmak için kendisiyle ve Rabbiyle sır olan kısmı, başkasına söylemesi, aleyhine olur.

İsmet Özel
Zaman Gazetesi Röpörtajı

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home